O rekonstrukciji željezničke pruge na području Jablanice, koja je oštećena u poplavama početkom prošlog mjeseca, razgovarali smo sa Enisom Džafićem, generalnim direktorom Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine.
Džafić podsjeća kako je Vlada 16. oktobra donijela odluku, odnosno zaključak, i zadužila Autoceste Federacije BiH u cilju integralnog rješavanja problema i željezničke pruge i cestovne magistrale.
– Znači, Autoceste su te koje su dobile zadatak da se uključe i da izrade projekat, urade geologiju i geodeziju, ne samo u željezničkom kružnom pojasu već i iznad kako se ne bi u budućnosti mogli ponoviti ovakvi događaji koji su nas zadesili 4. oktobra.
Uprava društva je jučer usvojila zaključak željezničke infrastrukture te će danas biti upućen prema resornom ministarstvu, Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija, da nam dostave informaciju u kojoj su fazi.
Kada se riješi donji stroj pruga, Željeznice FBiH će pristupiti polaganju novih šina te svega onog što je neophodno da se uspostavi željeznički saobraćaj.
Trenutno aktivnosti oko i cestovne magistrale i željezničke pruge, donjeg stroja, u nadležnosti su, u skladu sa zaključkom Vlade, na Autocestama FBiH – kaže direktor Željeznica FBiH.
Pitali smo ga za pojašnjenje tvrdnje ministra komunikacija i prometa BiH Edina Forte da se uprava ovog preduzeća sastala tek prije dva dana.
– Mene iznenađuju takve izjave jednog ministra koji, evo, mjesec dana kako su prošle poplave toliku brigu vodi o željezničkom sektoru BiH da nije nikada ni nazvao ni poslao bilo kakav upit, niti je ponudio bilo kakvu pomoć sa državnog nivoa Željeznicama FBiH, a time i privredi BiH – započeo je on.
Ističe kako ove tvrdnje ministra Forte nisu istinite.
– Ne znam odakle njemu te informacije, ko mu dostavlja od sigurno nekoga od članova uprave preduzeća. Uprava društva se sastala odmah 6. oktobra. Dakle, dva dana od poplava. Ja sam bio na sjednici Vlade 5. oktobra. Vlada nas je tada zadužila da napravimo plan aktivnosti na sanaciji. Poslat je 10. oktobra Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija. U međuvremu su bili radni sastanci sa članovima uprave s obzirom na to da jedan od članova dolazi sa područja Čapljine i bio je stalno na terenu 15 dana. To mu je obaveza po osnovu odluke kojom ga je imenovala uprava da koordinira radovima od Ostrožca prema Donjoj Jablanici – pojašnjava.
Dodaje kako je naredna sjednica bila 16. oktobra.
– Utvrđen je rebalans Plana poslovanja, gdje su uneseni sa finansijskog aspekta i sa aspekta procesa javnih nabavki svi ovi radovi koji su neophodni da se urade. Tako da se uprava redovno sastajala. Također, imali smo i jučer sjednicu. Ja sam kao generalni direktor u stalnom kontaktu bio sa Vladom FBiH, Uredom premijera i federalnom ministricom. Kod nje smo imali sastanak direktor Autocesta i ja 11. oktobra. Njegove tvrdnje apsolutno ne stoje, da ne bih iskoristio kakvu težu riječ u vezi s njegovim obrazloženjem. Zašto on to prebacuje odgovornost na Željeznice, meni nije jasno. Ako ima nešto da treba stručno da se obrati, ja sam spreman u svakom momentu dostaviti i dokaze i pokazati šta je istina. Ovo što on izjavljuje, ne stoji – zaključuje Džafić.
On se za Faktor osvrnuo i na gubitke koje su u proteklih mjesec pretrpjele Željeznice FBiH.
– S obzirom na to da smo privredi FBiH, BiH i okruženju ponudili alternativne pravce, današnji gubici se svode na 140.000 KM na dnevnoj osnovi. Znači, dnevni gubici Željeznica su u mjesecu oktobro iznosili 140.000 KM – kazao je.