Kao svojevrsni uvod u potpisivanje ugovora za izgradnju dionice autoceste na Koridoru 5C Mostar jug – tunel Kvanj, u utorak, 29. oktobra, u Blagaju kod Mostara, bit će održana javna prezentacija dokumentacije koja se odnosi na taj projekt, potvrđeno je za “Dnevni avaz“ iz JP “Autoceste FBiH“.
Taj događaj “Autoceste FBiH“ organiziraju u saradnji s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), kao finansijerom projekta.
Praktično, to znači da gradnjom ove dionice Mostar izlazi na Koridor 5C. “Autoceste FBiH“ su u obavezi, kako nam je to i rečeno, osim domaćih zakona, poštovati pravila i standarde međunarodnih finansijskih institucija.
Drugi kvartal
– Ugovor za izgradnju dionice Mostar jug – tunel Kvanj će biti potpisan u idućih mjesec, dok je potpisivanje ugovora za izgradnju dionice Mostar sjever – Mostar jug planirano za drugi kvartal sljedeće godine – kazali su za “Avaz“ iz ovog javnog preduzeća.
Tunel Prenj: Složen projekt. Screenshot
Tako će, nakon što je nedavno ugovorena poddionica tunel Kvanj – Buna, na jugu BiH u izgradnji biti novih 30 kilometara autoceste na Koridoru 5C. Paralelno s tim aktivnostima, u toku je druga faza tenderisanja za realizaciju projekta na potezu Ovčari – ulaz u tunel Prenj – tunel Prenj i tunel Prenj – Mostar sjever.
– Tunel Prenj je, prije svega, najduža i najsloženija građevina na cijeloj dionici autoceste od Konjica do Mostara. Dužina desne tunelske cijevi je 10.165 kilometara, dok je lijeva 10.160 kilometara. To će biti najduži tunel u BiH, a deveti u cijeloj Evropi. Sam tok tenderskog procesa definiran je Planom nabavki za predmetnu dionicu i usaglašen je i odobren od Banke vodećeg IFI-ja – ističu za “Avaz“ iz “Autocesta FBiH“.
Krajnja tačka
Planom nabavki, naglasili su, definirani rok za odabir izvođača i dodjelu ugovora je decembar ove godine. Međutim, napomenuli su da su navedeni podaci podložni promjeni ovisno o toku evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača u procesu evaluacijskog procesa, što JP “Autoceste FBiH“ nisu u mogućnosti niti predvidjeti niti spriječiti, nego provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke.
Kada je riječ o sjevernom dijelu Koridora, strateški plan “Autocesta FBiH“ je da u drugoj polovini 2026. godine bude završena autocesta od Sarajeva, odnosno Bradine, do krajnje tačke na Savi.
Ozimice – Poprikuše
– Na tom dijelu u izgradnji je 50 kilometara autoceste te je ostalo još otvoriti radove na dionici Ozimice – Poprikuše, gdje je potpis ugovora o odabiru izvođača radova planiran do kraja 2024. godine. Za sada su svi rokovi usklađeni za kompletiranje sjevernog dijela Koridora 5C – navode iz “Autocesta FBiH“.