Predstavljen projekat SPARK: Skilled Youth Empowered Communities
Ministar Velagić istakao je zadovoljstvo što Ministarstvo i organizacija British Council već dugi niz godina uspješno sarađuju. „Na naše zadovoljstvo, nakon provođenja projekata u osnovnim školama, saradnju s British Councilom proširujemo i na srednje škole, Univerzitet ‘Džemal Bijedić’ u Mostaru i Sveučilište u Mostaru. Vodeći se dosadašnjom saradnjom s British Councilom, koja je bila više nego uspješna i pozitivna, siguran sam da će realizacija projekta SPARK doprinijeti unapređenju našeg obrazovnog sistema. Opredijeljenost Ministarstva jeste poboljšanje uvjeta kako na poljima obrazovanja, tako i na poljima nauke, kulture i sporta. Kako bi u tome uspjeli, potrebna nam je kontinuirana saradnja s različitim nivoima vlasti, ustanovama i organizacijama koja nedvojbeno uključuje i organizaciju British Council“ kazao je resorni ministar.
Projekat SPARK: Skilled Youth Empowered Communities osnažuje mlade ljude u Mostaru kroz tri ključne komponente. U okviru Schools komponente, učenici osnovnih škola stiču digitalne vještine kroz obuke iz kodiranja i korištenja microbit uređaja. U oblasti Engleskog jezika unapređuje se nastava engleskog kroz saradnju s univerzitetima, dok u okviru Youth Connect programa srednjoškolci imaju priliku da poboljšaju svoje vještine razvoja i upravljanja projektima, te promoviranje istih i kreiranje sadržaja na društvenim mrežama, omogućavajući im da realizuju svoje ideje uz mentorstvo i finansijsku podršku.
„Izuzetno mi je zadovoljstvo što sam danas u Mostaru povodom pokretanja SPARK projekta koji ima ključnu ulogu u osnaživanju mladih ljudi i razvoju lokalnih zajednica kroz obrazovanje, saradnju i sticanje praktičnih vještina. Važnost obrazovanja i zajedničkog rada nikada nije bila veća, a SPARK projekat predstavlja značajan korak ka izgradnji bolje budućnosti za sve građane Mostara“, kazao je britanski ambasador u Bosni i Hercegovini, Julian Reilly.
Nakon predstavljanja projekta i mogućnosti za učešće, uslijedilo je potpisivanje dva Memoranduma o razumijevanju između British Council-a i Univerziteta “Džemal Bijedić” u Mostaru, te British Council-a i Sveučilišta u Mostaru. Ovi memorandumi neće samo formalizovati partnerstvo, već će i postaviti temelje za buduću saradnju u razvoju obrazovnih i kreativnih programa. U ime Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostaru, sporazum je potpisao dekan Fakulteta humanističkih nauka, prof. dr. Edim Šator, dok su u ime Sveučilišta u Mostaru, sporazum potpisali prorekrorica za međunarodnu saradnju, prof. dr. Sanja Bijakšić i dekan Filozofskog fakulteta u Mostaru, van. prof. dr. Dražen Barbarić.
Direktorica za kulturnu saradnju u BiH iz British Council-a je naglasila važnost neformalnog obrazovanja. „U današnje vrijeme kada globalni izazovi zahtijevaju efikasne promjene obrazovnih sistema, neformalno obrazovanje premošćuje nastali jaz i pruža mogućnost brzog sticanja neophodnih vještina. Stoga je saradnja neformalnog i formalnog obrazovnog sektora od izuzetne važnosti“, kazala je Karavdić.
Također, danas je predstavljen i otvoreni poziv srednjoškolcima za učešće u projektu. SPARK program za srednjoškolce (15-18 godina) nudi obuku iz razvoja i upravljanja projektima, kroz koju mladi uče kako da svoje ideje pretvore u stvarne projekte. Kroz praktične primjere i simulacije, učesnici stiču vještine za efikasno upravljanje timovima, resursima i vremenom. Po završetku treninga, učenici rade na konkretnim projektima u svojim zajednicama, ostavljajući pozitivan utjecaj i stvarajući vidljive promjene. Na program se mogu prijaviti svi srednjoškolci uzrasta od 15 do 18 godina, iz Mostara, koji žele da naprave promjenu. Više o pozivu možete pronaći na stranici British Councila ovdje, a prijaviti se možete ovdje.
Uskoro će biti objavljen i poziv za učenike osnovnih škola da se priključe programima obuke kodiranja BBC micro:bit uređaja za početnike. Studenti engleskog jezika s Univerziteta „Džemal Bijedić“ u Mostaru, te Sveučilišta u Mostaru uskoro počinju svoje programe usavršavanja za svoju buduću nastavničku profesiju.