Nakon puštanja u promet poddionice Počitelj – Zvirovići, čime je BiH dobila novih 11 kilometara autoceste, do kraja ove godine, kako su to planirali u JP „Autoceste FBiH“, trebali bi biti potpisani ugovori za tri dionice na tom južnom dijelu Koridora 5C.
Jasan rok
Kako nam je potvrđeno, u završnoj fazi je postupak odabira izvođača za izgradnju dionica Mostar jug – tunel Kvanj, tunel Kvanj – Buna i Mostar sjever – Mostar jug.
Ako se, kako je planirano, do konca godine potpišu ugovori za te tri dionice, na jugu BiH će biti otvorena gradilišta za novih 30 kilometara autoceste.
Također, posljednji mjesec ove godine definiran je kao rok za dodjelu ugovora za izvođača radova na tunelu Prenj.
– Tenderski proces za odabir izvođača radova je u završnoj fazi. Tok tenderskog procesa je definiran Planom nabavki za predmetnu dionicu i kao takav je usaglašen i odobren od banke. Međutim, ti podaci su podložni promjeni u zavisnosti od toka evaluacije i brzine odgovora kreditora i ponuđača ili eventualnih dodatnih zahtjeva od ponuđača tokom evaluacijskog procesa – kazali su nam iz „Autocesta FBiH“. Dodali su kako su dužni provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima banke.
Podsjetimo, tenderska procedura za izbor izvođača radova na tunelu Prenj počela je u septembru 2022. godine.
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) je koncem jula ove godine objavila koje su kompanije prošle proces pretkvalifikacije za izgradnju tunela Prenj, a većinom su to turske kompanije „Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret“ Turska, „Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.“ Turska, konzorcij „DL Limak Joint Venture“, koji čine korejski „Jongno-gu“ i glavni partner „Limak Construction Industry and trade INC“ Turska.
Najduži tunel
Prema ranijim navodima iz „Autocesta FBiH“, ovo će biti najskuplji projekt na cjelokupnom autoputu i njegova vrijednost bi trebala iznositi blizu milijardu i 100 miliona KM. Razlog za to je što će dionica Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever biti duža od 10 kilometara, a sama dužina desne tunelske cijevi 10.165 metara, dok će lijeva biti pet metara kraća. To će biti najduži tunel u BiH, a deveti u cijeloj Evropi.
Rokovi za izgradnju
Trenutno je na izgradnji autoceste na Koridoru 5C aktivno šest gradilišta. Najveće, gdje je u izgradnji, čak 50 kilometara je na sjevernom dijelu ovog koridora. Jedina dionica na sjeveru koja nije u izgradnji i za koju je preostalo dodijeliti ugovor je Ozimice – Poprikuša.
Plan „Autocesta FBiH“ je da u drugoj polovini 2026. godine u potpunosti bude završen sjeverni dio Koridora 5C, a cijeli do 2030. godine.