Zašto se karte za putničke vozove u Javnom preduzeću Željeznice Federacije BiH izdaju kao i prije više od 30 godina, koliko često se čiste vagoni, peroni. Na koji način rješavaju problem sa džeparošima u vozovima, pitanja su koja je federalni zastupnik Sanel Kajan (DF) postavio Upravi Željeznica FBiH.
Novčanici u vozu
Pitao ih je i šta je sa radom liftova za invalidne osobe i za prijenos prtljaga.
– Željeznice FBiH postupaju po važećem Pravilniku o njezi željezničkih kola i motornih vozova. Ovim pravilnikom se određuju vrste, obim i način rada na čišćenju, pranju, snabdijevanju vodom i drugim higijensko-sanitarnim materijalom, dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija željezničkih kola i motornih vozova koji u javnom saobraćaju služe za prijevoz putnika i stvari – naveli su, između ostalog, iz Željeznica FBiH.
Osvrnuli su se i na pitanje o džeparošima koji su naročito prisutni na peronu u Mostaru.
– Nakon prijava putnika o prisustvu džeparoša i izgubljenim novčanicima u vozu koji saobraća na relaciji Sarajevo – Čapljina – Sarajevo, predstavnici ŽFBiH iz Mostara su obavještavale nadležne osobe MUP-a u vezi sa prisustvom džeparoša u Željezničkoj stanici Mostar.
Svakog dana na vozovima koji saobraćaju na relaciji Sarajevo – Čapljina – Sarajevo, prisutni su radnici Službe za zaštitu ljudi i imovine i civilne zaštite JP ŽFBiH – odgovorili su Kajanu.
Pitao je i zašto nema vagona prve klase.
Više puta se obraćali Federalnom ministarstvu pravde
– Zbog povećane frekvencije putnika, a u cilju smještaja većeg broja putnika, JP Željeznice FBiH su donijele odluku o “Deklasiranju kola prvog razreda u dnevnim talgo garniturama i kolima sa podesivim sjedištima”, shodno važećim uputstvima i pravilnicima o postupcima pri prijevozu putnika i prtljaga.
Uvidom u ispostavljene prijevozne isprave na brzim putničkim vozovima prvog i drugog razreda, ustanovljeno je da se svega tri do pet posto putnika prevozi u vagonima prvog razreda. Cijena prijevoza u prvom razredu je za 50 posto viša nego cijena prijevoza u drugom razredu. S obzirom na to da na povećanu frekvenciju putnika koji zahtijevaju prijevoz u drugom razredu, u kojem je udobnost također na zavidnom nivou, smatrali smo da bi bilo efikasnije i korisnije izvršiti deklasiranje vagona prvog razreda u drugi razred – pojasnili su iz Željeznica FBiH.
Odgovorili su i na pitanje zbog čega se vozne karte još izdaju na način kao od prije 30 i više godina.
– Željeznice Federacije BiH u svojim planovima poslovanja predviđaju određena novčana sredstva za nabavku i implementacija novog poslovno-informacionog sistema “Digitalni sistem centralnog upravljanja prodaje i distribucije karata”, koji bi u potpunosti trebao zadovoljiti potrebe JP Željeznice Federacije BiH i korisnike naših usluga.
Problem koji nam se pojavljivao je izdavanje fiskalnih računa putem kartomata koji su planirani u projektu novog poslovno-informatičkog sistema prodaje karata, s obzirom na to da je zakon o fiskalizaciji u Federaciji BiH predvidio izdavanje fiskalnog računa za svaku prodatu kartu.
Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine su se u periodu od 2018. do 2023. godine više puta obraćale zahtjevom Federalnom ministarstvu finansija da se izuzmu od izdavanja svakog pojedinačnog fiskalnog računa za prodatu kartu. Međutim, uvijek smo dobijali negativan odgovor. U mjesecu martu 2024. godine, ponovo smo se obratili Federalnom ministarstvu finansija aktom za oslobađanje od izdavanja fiskalnog računa za prodatu kartu.
Federalno ministarstvo finansija je 25.3.2024. godine, dostavilo mišljenje i pojašnjenje kojim je navedeno da je Zakonom o fiskalnim sistemima od obaveze fiskalizacije izuzeta prodaja karata putem automata.
Na ovaj način su se stvorile sve pretpostavke i Željeznice FBiH su krenule u realizaciju i implementaciju nabavke sistema elektronske prodaje karata – kazali su u Željeznicama FBiH.
Kontinuirano se čiste peroni
Što se tiče osvijetljenosti perona u noćnim satima navode kako “svi peroni u stanici Mostar su propisno osvjetljeni kao i stubište”.
– S obzirom na to da putničkog prometa nema iza 19 sati, prilaz peronima se zaključava, a rasvjeta reducira, tako da za potrebe željezničkog osoblja koje radi u noćnim satima su osvijetljeni dijelovi perona koji su neophodni za sigurno obavljanje poslovnih aktivnosti – tvrde u Željeznicama FBiH.
Dodaju da se čišćenje perona i stepenica u stanicama Mostar, Konjic i Sarajevo odvija kontinuirano, u skladu s potrebama i mogućnostima.
– Napominjemo da smo upravo završili sa konkursnom procedurom prijema u radni odnos neophodnih djelatnika, među kojima i određen broj čistača prostorija i perona – naveli su.
Kada je riječ o radu liftova za invalidne osobe i prijenos prtljaga kažu “kako se projekat rekonstrukcije stanične zgrade Mostar, a koji sadrži i izgradnju lifta za invalidne osobe, kao i za prijenos prtljaga, nalazi u planu poslovanja JP Željeznice Federacije BiH kojeg odobrava Vlada Federacije”.
– Napominjemo da se finansiranje željezničke infrastrukture obavlja na osnovu Zakona o finansiranju željezničke infrastrukture i sufinansiranju putničkog i kombinovanog saobraćaja – kazali su u Željeznicama FBiH.