Stručni skup “Tunelogradnja u BiH – Koridor Vc”, koji je okupio eminentne inžinjere i stručnjake iz oblasti projektovanja i izgradnje tunela na Koridoru Vc u Bosni i Hercegovini, počeo je danas u Sarajevu, u organizaciji Udruženja inžinjera geotehničara u BiH, a u saradnji s JP Autoceste FBiH d.o.o Mostar.
Skup je podržan bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Pomoćnik direktora Autocesta FBiH Amir Fejzić kazao je da je ovo preduzeće pokrenulo investicioni ciklus kakav do sada u BiH nije viđen.
“Imamo namjeru do kraja 2028. godine izgraditi autocestu na Koridoru Vc. Sjeverni dio autoceste je u izgradnji a nedavno smo počeli izgradnju još nekih dionica. Do sredine 2026. godine želimo da sjeverni dio autoceste bude u potpunosti izgrađen. Drugom polovinom ove godine planiramo pokrenuti radove na tunelu Prenj, najdužem tunelu na autocesti, kao i radove na još nekoliko projekata”, rekao je Fejzić.
Kako je kazao, radovi na preostalim dionicama, od Ivana do Konjica, do ulaska u tunel Prenj, te od izlaska iz tunela Prenj do dionice Mostar sjever, bit će pokrenuti naredne godine.
Na trasi Koridora VC, čija dužina kroz BiH iznosi 320 kilometara, planirana je izgradnja 51 tunela. Ukupno je izgrađeno 14 tunela dužine oko 13 km, u izgradnji je sedam, dok su ostali u fazi tenderisanja ili projektovanja.
Nejveći i nakomplaksniji projekt je izgradnja tunela Prenj, planirane dužine oko 10,9 km, što ga svrstava među deset najdužih cestovnih tunela u Evropi. Njegova izgradnja će biti finansirana iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB), bespovratnih sredstava Evropske unije, te sredstava JP Autoceste FBiH.