SvijetVijesti

Dizelašima bez DPF-a odbrojani dani: Evropa priprema eliminisati milione vozila

Evropa je objavila rat automobilima starijim od 10 godina. Brisel je već predložio svojim članicama promjene koje bi navodno smanjile broj nesreća, a promjene se tiču i DPF filtera. Ovo je tipično bacanje prašine u oči vlasnika, jer milione dizelaša dovodi pred otpis.

Najnovije mjere iz Brisela direktno ciljaju na dizelaše starije od 10 godina, koje očito žele ukloniti s cesta, navodeći njihovu starost kao uzrok visoke stope nesreća na kontinentu.

U pojedinim EU zemljama, svi automobili stariji od 10 godina moraju godišnje obaviti tehnički pregled vozila, a službenici evidentiraju i kilometražu pregledanih vozila. To recimo ne važi za Njemačku, gdje se tehnički provodi svake dvije godine, a procedure testiranja prevazilaze smjernice koje je postavio Brisel.

Njemački izvori su opisali evropski prijedlog kao nesrazmjeran i skup, posebno za vozila starijih godišta koja su dobro održavana. To je ujedno odgovor Briselu koji na kriv način gleda kako smanjiti broj smrtnih slučajeva u saobraćaju.

Ali ovo nije najkontroverznija najavljena mjera, jer Brisel najavljuje propise koji bi mogli uticati na milione dizel automobila širom kontinenta. Naime, oni su se fokusirali na automobile koji nemaju filtere krutih čestica – DPF, posebno na ona vozila iz kojih su fizički uklonjeni.

Većina modernih filtera čestica se automatski regeneriše tokom vožnje ili nakon dugog putovanja dok automobil radi u praznom hodu. Međutim, vožnja u gradu je pogubna za moderne Euro 5 i Euro 6 dizelaše i ne pomaže u regeneraciji, a znakovi habanja i kvarovi počinju se primjećivati između 150.000 i 200.000 pređenih kilometara.

Tada ova komponenta traži servisiranje, a to uopšte nije jeftino. Zavisno od modela automobilu, zamjena DPF filtera može koštati i do 5.000 KM, pa čak i više, pa su mnogi vlasnici ovih automobila našli alternative u čišćenju, “bušenju” ili potpunom vađenju iz izduvnog sistema.

Evropa zna da na evropskim putevima postoje milioni dizel automobila bez DPF filtera, ali je nemoguće znati tačan broj jer niko ne testira efikasnost ovih komponenti. Dodatni problem je što evropski tehnički pregledi vozila ne mjere čestice izduvnih gasova. Bez adekvatnog uređaja, jedini način provjere je demontaža ispušnog sistema, što nije ni dozvoljeno ni izvodljivo.

Stoga, ovi automobili izmiču kontroli Evrope, a to je ono čemu se želi stati u kraj. Ako se mjera usvoji, jasno je da je kataklizma zagarantovana i da će stotine hiljade vlasnika dizelaša biti primorani da ugrade filtere za čestice ili će biti potpuno odbačeni. Takva sudbina čeka milione dizelaša u Evropi, koji će s DPF-om ili bez njega opet kad-tad završiti u Istočnoj Evropi i na Balkanu.

Klix.ba

Slični članci

Back to top button