Dvoje studenata iz Konjica učesnici kampanje “Isključi ekran, uključi život”

„Isključi ekran, uključi život“ – Poziv na digitalni detoks i autentično životno iskustvo
Mostarski studenti poručuju ”Vratimo se sebi”
U vremenu kada digitalni svijet sve više preuzima svakodnevicu, kampanja „Isključi ekran, uključi život“ predstavlja snažan apel na povratak stvarnim vrijednostima – ljudskom kontaktu, kretanju i prisutnosti u trenutku. Ova inicijativa ima za cilj da podigne svijest o štetnim efektima prekomjerne upotrebe ekrana, posebno među mladima i da promoviše važnost fizičke aktivnosti, direktne komunikacije i kvalitetnog provođenja slobodnog vremena.
Kampanju su osmislili studenti treće godine univerzitetskog studija Dizajn interijera, Univerziteta “Džemal Bijedić” u Mostaru: Lamija Murtić, Sanida Omanović, Semedin Vrače, Ena Memić, Anida Crnalić i Mejrema Lulić, inspirisani vlastitim iskustvom digitalne prezasićenosti i željom da kroz svoj poziv doprinesu stvaranju zdravijeg i funkcionalnijeg prostora – kako fizičkog, tako i mentalnog. Kroz dizajn interaktivnih prostora koji podstiču kretanje, igru i komunikaciju, studenti žele kreirati ambijente koji korisnicima nude alternativu ekranima i tehnologiji.
“Naš cilj nije demonizovati tehnologiju, već promovisati ravnotežu. Kroz dizajn smo željeli stvoriti mjesta koja pozivaju na boravak u prirodi, druženje, razmjenu ideja i opuštanje bez digitalnih ometanja”, ističu autori kampanje.
Kad ekrani utihnu, život progovara
Savremena istraživanja pokazuju da dugotrajna izloženost ekranima može dovesti do hroničnog umora, poremećaja spavanja, smanjene koncentracije, ali i socijalne izolacije. Kampanja nastoji da upravo kroz edukaciju, dizajn i konkretne aktivnosti ukaže na važnost digitalnog balansa i povratka jednostavnijem načinu života.
Prvi koraci kampanje uključivali su istraživanje utjecaja digitalnih uređaja na svakodnevni život, sa posebnim osvrtom na mlade generacije i njihove navike. U okviru toga, obavljeni su razgovori sa stručnjacima koji se bave razvojem djece i mladih, kako bi se dublje razumjele posljedice pretjerane digitalne prisutnosti.
U narednoj fazi kampanje planirano je organizovanje druženja na otvorenom, s fokusom na boravak u prirodi bez digitalnih uređaja, kao i promocija zdravih uzora koji balansiraju svakodnevicu između stvarnog i virtuelnog svijeta. Cilj je podstaći razmjenu iskustava i otvoriti prostor za razmišljanje o novim načinima življenja – prisutnije, svjesnije i povezanije.
Kvalitet života, ne broj notifikacija
“Ne zagovaramo distanciranje od tehnologije, već svijest o njenom utjecaju i potrebu da je koristimo s mjerom. Da ne zaboravimo koliko je vrijedno ono što se događa izvan ekrana – smijeh, pokret, prijateljstvo”, poručuje Ena Memić, PR menadžer kampanje.
„Isključi ekran, uključi život“ nije samo projekat – to je poziv na kolektivnu promjenu, povratak balansu i stvaranje svakodnevice u kojoj će kvalitet života biti mjerilo uspjeha, a ne broj notifikacija.
Pozivamo sve građane da se pridruže studentskoj kampanji i naprave malu, ali važnu promjenu – jer pravi život se ne dešava na ekranu.
