
Njegov motor, sposoban raditi na razna goriva, ostao je ključan u modernoj industriji i transportu, a razvoj dizelske tehnologije i dalje napreduje
Rudolf Diesel, njemački inženjer i izumitelj, ostavio je neizbrisiv trag u industriji razvojem revolucionarnog dizelskog motora, no njegova priča završava u okolnostima koje do danas izazivaju brojne teorije i rasprave.
Rođen 1858. godine u Parizu, Diesel je od malih nogu pokazivao izuzetan interes za tehnologiju i inženjerstvo. Njegovo obrazovanje na Tehničkom visokom učilištu u Münchenu postavilo je temelje za kasnije istraživanje učinkovitijih strojeva.
Inspiriran Carnotovim ciklusom, Diesel je želio stvoriti motor koji bi koristio gorivo s maksimalnom iskoristivošću energije, što je dovelo do patenta za dizelski motor 1892. godine. Samo pet godina kasnije, 1897., njegov prvi uspješni prototip bio je spreman za upotrebu, čime je započela nova era u industriji i transportu.
Dizelski motor brzo je pronašao široku primjenu u pomorstvu, industriji i željezničkom prevozu, dok je sam Diesel postao izuzetno bogat, ali i sve više opterećen finansijskim i ličnim problemima. Upravo zbog toga njegova smrt 1913. godine i dalje ostaje obavijena velom misterije. Dok je putovao brodom iz Antwerpena prema Londonu, Diesel je nestao pod nejasnim okolnostima. Njegovo tijelo nikada nije zvanično identificirano, a teorije o njegovom nestanku variraju od samoubistva zbog finansijskih problema do sumnji da je ubijen zbog svojih poslovnih odluka i odnosa s vojnim silama tog vremena.
Iako je njegova smrt ostala nerazjašnjena, Dieselov izum nastavio je oblikovati svijet. Njegov motor, sposoban raditi na razna goriva, ostao je ključan u modernoj industriji i transportu, a razvoj dizelske tehnologije i dalje napreduje, održavajući njegovo naslijeđe živim.