![](https://www.novikonjic.ba/wp-content/uploads/2025/02/undp_bih_public_call_v2-780x470.jpg)
I. Predmet javnog poziva
Predmet javnog poziva je odabir korisnika/ca pomoći za izgradnju i sanaciju stambenih jedinica uništenih ili oštećenih u poplavama 2024. godine u okviru EU Projekta podrške oporavku od poplava u Bosni i Hercegovini. Projekat finansira Evropska unija, a implementira UNDP u BiH u partnerstvu sa IOM-om.
II. Opće informacije
Projekat obuhvata hitne intervencije na sanaciji šteta uzrokovanih poplavama i klizištima 2024. godine u južnoj i centralnoj BiH, te je usmjeren na trajno stambeno zbrinjavanje i ekonomsko osnaživanje pogođenih domaćinstava. Aktivnosti uključuju izgradnju i sanaciju stambenih objekata, javnih ustanova, komunalne infrastrukture, kao i podršku poljoprivrednim proizvođačima i MSP-ovima u ponovnom uspostavljanju poslovanja.
Projekat, zajedno sa partnerskim jedinicama lokalne samouprave, poziva zainteresirana domaćinstva koja ispunjavaju kriterije da podnesu prijavu za učešće u Projektu u svom mjestu prebivališta.
Javni poziv je otvoren od 10. februara do 11. marta 2025. godine.
III. Smjernice za prijavu
Prijavu mogu podnijeti vlasnici oštećenih ili uništenih stambenih objekata ili punoljetni članovi njihovog domaćinstva.
Formular za prijavu dostupan je na:
- Prostorijama općine/gradske uprave
- Web stranicama općina/gradskih uprava, www.undp.org/bs/bosnia-herzegovina i https://bih.iom.int
Formular treba popuniti čitko štampanim slovima i dostaviti zajedno s pratećom dokumentacijom, kako je navedeno u stavu VI Javnog poziva.
Prijave se predaju u prostorijama općine/gradske uprave, gdje podnositelj/ica dobija potvrdu o prijemu dokumentacije, označenu s „PRIJAVA NA JAVNI POZIV – PROJEKAT ZA OPORAVAK OD POPLAVA – NE OTVARATI“.
Tačnost informacija će biti provjerena administrativnim i terenskim postupkom. Nepotpune, netačne i neblagovremene prijave neće biti uzete u obzir.
IV. Kriteriji za odabir korisnika
1. Opći kriteriji
1.1 Stambena jedinica oštećena ili uništena poplavama ili klizištima 2024. godine nije uslovna za stanovanje.
1.2 Podnositelj/ica prijave koristio/la je predmetnu stambenu jedinicu kao mjesto stalnog prebivališta 2024. godine.
1.3 Stambena jedinica posjeduje odobrenje za građenje ili ispunjava uslove za izdavanje istog.
1.4 Podnositelj/ica prijave i članovi domaćinstva ne posjeduju drugi uslovan stambeni objekat.
1.5 Oštećeni ili uništeni objekat je u vlasništvu podnositelja/ice prijave ili člana njegovog/njenog domaćinstva.
1.6 Podnositelj/ica prijave nije primio/la pomoć od drugog donatora u dovoljnom iznosu za trajno stambeno zbrinjavanje.
Opći kriteriji su eliminatorni i obavezujući za sve potencijalne korisnike pomoći.
2. Dopunski kriteriji
2.1 Domaćinstvo je u stanju socijalne potrebe.
2.2 Domaćinstvo je u nepovoljnoj socijalnoj/ekonomskoj situaciji.
V. Način bodovanja
KRITERIJ | BODOVI |
---|---|
Socijalno-ekonomski status | 0-30 |
Oštećenje stambenog objekta | 0-40 |
Broj članova domaćinstva | 0-20 |
Dodatni faktori | 0-10 |
VI POTREBNA DOKUMENTACIJA
1. DOKUMENTACIJA NEOPHODNA ZA ISPUNJAVANJE OPĆIH KRITERIJA
1.1 Potvrda od nadležne općinske/gradske službe o šteti nastaloj na objektu tokom elementarnih nepogoda u 2024. godini;
1.2 Uvjerenje o kretanju za 2024. godinu izdatu od strane nadležnog organa;
1.3 Odobrenje za građenje za oštećeni ili uništeni objekat (za objekte koji ne posjeduju odobrenje za građenje, ispunjavanje uslova za izdavanje istog će tokom terenske verifikacije potvrditi općina/gradska uprava);
1.4 Ovjerena izjava da osoba koja se prijavljuje na javni poziv, kao i članovi njegovog/njenog domaćinstva, ne posjeduju drugi stambeni objekat uslovan za stanovanje;
1.5 Dokaz o vlasništvu nad stambenom jedinicom koja je pretrpjela štetu (posjedovni list, zemljišno- knjižni izvadak, rješenje o nasljeđivanju, kupoprodajni ugovor i slično).
1.6 Ovjerena izjava da osoba koja se prijavljuje na javni poziv, kao i članovi njegovog/njenog domaćinstva, nisu primili pomoć od strane drugog donatora za sanaciju ili izgradnju oštećenog ili uništenog objekta u poplavama 2024. godine u iznosu koji je dovoljan za trajno stambeno zbrinjavanje domaćinstva (bit će predmet procjene tokom terenske verifikacije).
2. DOKUMENTACIJA NEOPHODNA ZA DOKAZIVANJE STATUSA I BODOVANJE KORISNIKA
2.1 Potvrda o boravku u privremenom kolektivnom smještaju, izdata od strane nadležne institucije;
2.2 CIPS prijava za svakog od članova domaćinstva, ne starija od 30 dana od dana podnošenja prijave;
2.3 Potvrda o prijavi na evidenciju Službe za zapošljavanje (za svakog nezaposlenog člana domaćinstva);
2.4 Potvrda o studiranju izdata od strane nadležne visokoškolske institucije (ukoliko je član domaćinstva student);
2.5 Potvrda o invalidnosti izdata od strane nadležne ustanove (ukoliko je član domaćinstva osoba sa invalidetom;
2.6 Potvrda o korištenju socijalne pomoći, stalne novčane pomoći ili socijalnih prihoda po osnovi socijalne zastite, kućne njege ili pomoći iste ili slične kategorije, izdata od strane nadležne institucije (ukoliko je primjenjivo);
2.7 Dokaz o jednoroditeljskoj poziciji, usvojenju ili starateljstvu (ukoliko je primjenjivo);
2.8 Potvrda o primanjima za zaposlene članove domaćinstva, izdata od strane poslodavca;
2.9 Kopija čeka o isplati penzije za posljednji mjesec;
2.10 Potvrda nadležne općinske službe da je objekat stavljen van korištenja iz sigurnosnih razloga (za uništene objekte ili one locirane u rizičnim područjima).
2.11 Najviše 4 fotografije objekta.
VII PROCES ODABIRA
Odabir korisnika/ca provodi Komisija za odabir, sačinjena od predstavnika/ca općine/gradske uprave i mjesnih zajednica, Centra za socijalni rad, organizacija civilnog društva, UNDP-a u BiH i IOM-a.
Proces odabira će se odvijati u dvije faze:
1. Pregled zaprimljenih prijava i unos podataka u bazu
Po zatvaranju javnog poziva, Komisija za odabir provjerava ispravnost zaprimljenih prijava, provodi pregled dostavljene dokumentacije i unosi podatke u sistem koji vrši automatsko bodovanje.
Samo domaćinstva koja ispunjavaju opće kriterije će biti predmet daljeg razmatranja.
2. Terenska verifikacija
Komisija za odabir izvršit će terenski obilazak aplikanata koji su prošli inicijalnu provjeru i ispunili opće kriterije javnog poziva, kako bi potvrdili podudaranje informacija navedenih u aplikaciji i stvarnog stanja na terenu.
Komisija će predložiti vrstu intervencije za svakog potencijalnog korisnika/cu (sanacija postojećeg ili izgradnja novog objekta), nakon izvršenog pregleda objekta.
Po završenoj terenskoj verifikaciji Komisija će korigovati bodovnu listu u skladu sa podacima utvrđenim na terenu.
Ukoliko je ukupan broj potencijalnih korisnika/ca koji ispunjavaju uslove Javnog poziva veći od broja korisnika/ca koji mogu biti podržani kroz Projekat, prednost se daje aplikacijama ocijenjenim sa većim brojem bodova. U slučaju kada dva ili više aplikanata imaju jednak broj bodova, prednost će se dati aplikantu koji je ostvario više bodova prema kriteriju „Porodice smještene u privremenom kolektivnom smještaju“. U slučaju kada dva ili više aplikanata imaju jednak broj bodova i prema prethodno navedenom kriteriju, prednost će se dati aplikantu koji je ostvario više bodova prema kriteriju „Broj nezaposlenih članova domaćinstva.“
Preliminarna lista odabranih korisnika/ca bit će objavljena na oglasnoj ploči općine/gradske uprave, Centra za socijalni rad, mjesnih zajednica, te na web stranicama općina/gradskih uprava, www.undp.org/bs/bosnia-herzegovina i https://bih.iom.int.
Na rezultate preliminarne liste aplikanti/ce mogu uložiti prigovor, uz odgovarajući dokaz, u roku od 7 dana od dana objave preliminarne liste. Prigovori se predaju u prostorijama općinske/gradske uprave u pisanoj formi. Za svaki zaprimljeni prigovor općinska/gradska služba je dužna izdati potvrdu o prijemu dokumenta. Dobivenu potvrdu je neophodno sačuvati kao dokaz o uloženoj žalbi.
Komisija za odabir će obavijestiti podnositelja/icu prigovora o donesenoj odluci po prigovoru pismenim putem i utvrditi konačnu rang listu odabranih korisnika/ca u roku od 14 dana po isteku žalbenog roka.
Konačna lista odabranih korisnika/ca će biti objavljena na oglasnoj ploči općine/gradske uprave, Centra za socijalni rad, mjesnih zajednica, te na web stranicama općina/gradskih uprava, www.undp.org/bs/bosnia-herzegovina i https://bih.iom.int.
Na konačnu listu odabranih korisnika neće biti moguće uložiti prigovor.
Sve prijave će se tretirati sa strogom povjerljivošću, dok će sva dokumentacija po okončanju postupka odabira biti pohranjena i čuvana u povjerljivosti.
VIII STANDARDI ZA SANACIJU I IZGRADNJU STAMBENIH OBJEKATA
Sadržaj i veličina stambene jedinice predviđene za sanaciju ili izgradnju, bit će utvrđeni prema broju članova domaćinstva:
Broj članova domaćinstva | Sadržaj novoizgrađenog stambenog objekta / Obuhvat za sanaciju |
---|---|
1-2 | Dnevni boravak, trpezarija, kuhinja, 1 soba, kupatilo, hodnik |
3-4 | Dnevni boravak, trpezarija, kuhinja, 2 sobe, kupatilo, hodnik |
5+ | Dnevni boravak, trpezarija, kuhinja, 3 sobe, kupatilo, hodnik |
Kod provođenja sanacionih radova, ako je dio stambene jedinice koji je oštećen u poplavama veći od obuhvata za sanaciju predviđenog standardima, preostale prostorije će biti predmetom djelimične sanacije koja će uključiti reparaciju ili zamjenu vanjske stolarije i zamjenu unutrašnje stolarije. Ako je dio stambene jedinice koji je oštećen u poplavama manji od obuhvata za sanaciju predviđenog standardima, bit će u potpunosti saniran.
Sanacija ne obuhvata: i) dijelove objekta koji nisu oštećeni u poplavama (etaže iznad ili ispod), ii) pomoćne prostorije (garaže, ostave i sl.), iii) zamjenu vanjske stolarije na otvorima koji nisu u funkciji stambene jedinice koja je predmetom sanacije (etaže iznad ili ispod).
Sanacioni radovi niti izgradnja novih objekata se neće izvoditi u rizičnim područjima podložnim novim poplavama i klizištima, u skladu s procjenom nadležnih institucija. Projekat daje mogućnost izgradnje novih objekata na zamjenskim lokacijama sigurnim za gradnju, koje su u vlasništvu korisnika ili lokalnih zajednica.