Sanacija željezničke pruge u Jablanici, koja je uništena u razornim poplavama i klizištima početkom oktobra, počela je 30 novembra prošle godine.
Kada je u pitanju rekonstrukcija pruge na lokalitetu Komadinovo Vrelo, radnici turske kompanije Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, koja je na sebe preuzela sanaciju, još prije Nove godine završili su ugradnju betona za upornjake. Prema riječima Alenka Topuza, građevinskog inžinjera, sada se čeka na nosače koji bi trebali stići u ponedjeljak (13. januar).
– Očekujemo da će nosači stići u ponedjeljak na lokalitet, a isti dan ćemo izvršiti njihovu ugradnju, odnosno montažu. Armirano betonske prenapregnute nosače radi firma koju smo mi angažirali i koja nas prati i tokom radova na izgradnji autoputa. Naglasio bih da zbog vremenskih uvjeta koji su bili nepovoljni za samu proizvodnju nosača i betona, je njihova proizvodnja trajala nešto duže nego što smo očekivali, ali srećom i to je završeno i očekujemo ih u ponedjeljak. Nakon toga radnici kompanije Cengiz imaju još oko sedam dana posla, a potom će Željeznice Federacije BiH preuzeti ostali dio radova – ugradnju tucanika, pragova i šina, te elektrifikaciju – pojasnio je Topuz.
Ništa manje bitna lokacija, koju je kompanija Cengiz takođe radila jeste 40 metara pruge u Donjoj Jablanici koja je, prema riječima Topuza, u potpunosti bila uništena.
– Tu smo izveli jedan armirano betonski propust u dužini od 18 metara, širine tri metra i visine dva metra. To smo u rekordnom roku završili, gdje je ugrađeno više od 600 kubika nasipa. Pritom smo pomogli Željeznicama FBiH jer smo sa našim mehanizacijom ugradili tampon i pružili pomoć oko tucanika. Time smo im omogućili da mogu pristupiti polaganju pragova i šina. To je od velikog značaja, jer su isti taj dan oni počeli sa sanacijom drugih dijelova pruge, kontaktne mreže, pragova koji su ostali bez tucanika. Željeznicama FBiH smo omogućili pristup doslovno do mosta Komadinovo Vrelo – istakao je Topuz.
Na projektu sanacije željezničke pruge u Jablanici angažovano je više od 25 radnika.
– Tu su i naši podizvođači koji su vršili bušenje šipova za našu kompaniju Cengiz. Vrijeme nas jeste u jednom periodu usporilo, ali generalno sve što smo planirali izvršeno je u najbržem mogućem roku. Osvrnuo bih se ponovo na AB prenapregnute nosače, jer je njihova proizvodnja osjetljiva, pošto beton mora dosegnuti određenu kvalitetu. Zbog toga smo malo duže čekali, ali i to je završeno – kazao je Topuz.
Faktor/Stav