Šta rade Autoceste FBiH dok ekonomija gomila gubitke?
Dvadeset dana je od kada je Vlada FBiH zadužila Autoceste Federacije BiH da kod međunarodnih kreditora provjere mogućnost iznalaženja sredstava za sanaciju željezničke i putne infrastrukture na dionici magistralnog puta M-17 Jablanica-Mostar i željezničke pruge na dionici Ostrožac-Jablanica-Grabovica.
Iz Vlade su Autocestama naložili da sa međunarodnim finansijskim institucijama u okviru već odobrenih kreditnih aranžmana provjere raspoloživost sredstava za namjene koje nisu predviđene postojećim kreditnim ugovorom. Namjera je sanacije uraditi u što kraćem vremenskom roku, imajući u vidu gubitke koje trpi ekonomija u Federaciji BiH radi prekida željezničke i putne infrastrukture.
Ipak, već 15 dana javnost nije obaviještena da li su Autoceste FBIH provjerile ove mogućnosti, niti šta im je odgovoreno. Također, već sedam dana je prošlo od upita kojeg su Vijesti.ba poslale Autocestama FBIH po ovom pitanju no odgovora još uvijek nema.
Dok se informacije iz Autocesta očekuju, bh. ekonomija gomila gubitke. U ponedjeljak će se navršiti mjesec dana od kada je željeznički saobraćaj prema Republici Hrvatskoj u zastoju, zbog čega ozbiljne štete trpe Luka Ploča i Naftni terminali FBiH, kao i cjelokupna bh. privreda. Pruga Sarajevo – Ploče strateški je saobraćajni koridor kojim se sirovinom opskrbljuju metalska, građevinska i druga industrija, a u prvih devet mjeseci 2024. godine prosječno se tim koridorom dnevno prevozilo do 7.000 tona robe.
S druge strane, Željeznice FBIH su djelovale brzo te su privredi pnudile rezervne ‘luke’ koje su spremne vršiti dopremu ili otpremu iz pravca Rijeke, Kopra, Bara i Konstance u Rumuniji. Sami gubitak Željeznica dnevno iznosi oko 280 hiljada KM dnevno, pa će u ponedjeljak taj gubitak biti zasigurno veći od 8 miliona KM.