BiHDruštvoHercegovinaMagazinVijestiZanimljivosti

Koliko košta promjena adrese ili broja ulice i ko snosi troškove?

U Bosni i Hercegovini vrlo često se mijenjaju nazivi adresa jer se, svjedoci smo, imenuju uglavnom u znak sjećanja na velikane koji su doprinijeli promociji domovine ili su je odbranili od agresorskih napada i okupacija.  

Cilj je da se ne zaborave značajna imena i u tome nema ništa sporno, osim onoga što se dešava u manjem entitetu Bosne i Hercegovine gdje su ratni zločinci “zvijezde” gradskih i seoskih ulica.

Pri procesu promjena adresa i brojeva najviše ispaštaju poslodavci. Njih čeka Sizifov posao i gomila papirologije, da sve izmijene, naravno, o vlastitom trošku.

Kako na terenu za jednog poslodavca izgleda promjena naziva adrese ili broja, za Faktor je pojasnio notar iz Mostara Alkan Mujić.

– Samo zbog izmjene naziva ili eventualnog broja ulice, donosi se odluka o izmjeni naziva ulice jer je adresa u biti ostala ista, samo se mijenja naziv ulice na kojoj je ranije ta firma imala svoje sjedište. Naprimjer, nije više ulica Gojke Vojkovića nego ulica Marka Marulića broj 11. I u tom pravcu se mijenja statut radi podataka za tu firmu jer svaki statut ima adresu na kojoj se firma nalazi ako se donosi odluka o izmjeni adrese sjedišta ili naziva same ulice. Onda se u tom dijelu mijenja odredba člana nekog tamo u statutu gdje je navedena ranija adresa koja nije više tačna, nego se upisuje sada nova adresa, sa novim nazivom ulice kako ona glasi – pojašnjava Mujić.

U Hercegovačko-neretvanskom kantonu obradu takve odluke rade notari, što, ističe Mujić, nije praksa u Kantonu Sarajevo.

– Ide notarska obrada takve odluke, ali to sada zavisi od sudova do sudova. U našem kantonu se ide kod notara, donosi se odluka o izmjeni adrese sjedišta, naziva ulice i izmjene statuta. Radi se prijava za upis u oglas i to se daje na sud. To tako se većinom radi, mada u Sarajevu oni većinom dopuštaju da se to uradi bez notara. U Mostaru to sud neće uraditi – kaže Mujić.

Najvažnije pitanje – koliko to sve košta i ko snosi troškove? Država naravno da ne…

– To treba sada sve precizno izračunati, ali ako se mijenja statut, mijenja se adresa, notarska obrada jedne takve odluke bi mogla biti negdje otprilike 150 KM sa PDV-om, a onda treba uraditi prijavu za upis u oglas i to dati na sud. Prijava košta dodatno nekih 30-40 KM i to se daje na sud. Ako se mijenjaju još neki registarski podaci, onda to košta dodatno – odgovara Mujić.

Ali tu papirologija ne prestaje. Sve je potrebno izmijeniti i u Poreznoj upravi, Upravi za indirektno oporezivanje, drugim državnim institucijama.

– Mijenja se i u Poreznoj upravi. Ako imate uvjerenje o poreznoj registraciji, na tom dokumentu imate adresu sjedišta firme koja više nije tačna. I onda morate to promijeniti. Ako je firma u sistemu PDV-a, onda mora promijeniti i uvjerenje u poreznoj registraciji, ako je fiskalizirana, a jeste, svi su fiskalizirani onda mora mijenjati i aplikaciju, softver koji radi tu fiskalizaciju, jer kada printa račun, piše adresa firme. Mora se sve promijeniti. Čeka dosta posla one koji mijenjaju sjedište ili naziv. Treba im živaca i para – iskreno govori Mujić.

Faktor.ba

Slični članci

Back to top button