U BiH je tokom prošle godine zabilježen značajan porast pojedinih pokazatelja u zračnom saobraćaju. Svojevrsni oporavak zračnog prometa, nakon pandemije koronavirusa, krenuo je godinu ranije, a dobre vijesti od početka 2024. stižu s aerodroma u BiH.
Tako se na Aerodromu Sarajevo, koji je prošle godine ostvario impresivne brojke od 1.362.007 putnika, ove godine očekuje pravi rast prometa. Banjalučki aerodrom je, također, ostvario odlične rezultate, a načinili su iskorak i za ovu godinu širenjem broja destinacija.
Zatvorena baza
Vijesti s Aerodroma Mostar o uvođenju novih linija su pravo osvježenje, s obzirom na to da je godinama bio na začelju kolone i nepovratno izgubio prethodne sezone.
S druge strane, na Tuzlanskom aerodromu, koji je imao odlične rezultate, situacija se prilično promijenila nakon što je, lani u julu, “Wizz Air” zatvorio svoju bazu. Međutim, nadaju se da će s kompanijom “Lumiwings” uspostaviti značajan broj linija.
Alen Šćurić, zrakoplovni analitičar, komentirajući za „Avaz“ stanje u našim zračnim lukama i najave za predstojeću sezonu, kaže kako se za Aerodrom Tuzla odlazak “Wizz Aira” pokazao kao vrlo loš. S druge strane, s dolaskom “Lumiwingsa” bit će, kaže, vrlo teško vratiti i manji dio putnika.
Šćurić: Puno letova. Screenshot
– Došli su bili na skoro 600.000 putnika, a, ako ove godine budu imali i 300.000, bit će dobro. Situacija, jednostavno, nije dobra za Tuzlu. Što se tiče Banje Luke, oni su utrostručili broj putnika u odnosu na 2019. i ove godine imaju jako puno letova i masu čartera. U suštini, mislim da su došli do svog vrhunca, jasno, ima mogućnosti za napredak, a dali su sve od sebe. Sarajevo je daleko najbolje vođen aerodrom u cijeloj regiji. Ne samo da su doveli daleko najviše linija s Bliskog istoka nego se i sada otvaraju prema Zapadu s dolaskom “Ryanaira” – govori nam Šćurić.
Ogroman posao
Naglašava da je Sarajevski aerodrom vrlo dobro pokriven linijama, iako su, kaže, potrebne i one prema Skandinaviji, Parizu i Amsterdamu, naročito.
– No činjenica je da je Sarajevo uradilo ogroman posao s jako puno putnika i očekujem da će taj broj biti znatno veći. U konačnici, iz Mostara, koji je rak-rana aerodroma u BiH, dolaze pozitivne vijesti – govori nam ovaj stručnjak.
Planovi i pregovori za Mostar
Činjenica je da direktor Aerodroma Mostar Marko Đuzel, koji je na tu poziciju došao u aprilu prošle godine, nije mogao skoro ništa napraviti za tu sezonu, jer za to je zapravo bilo prekasno. Međutim, prihvatio se posla i iznenadio najavama letova “Sky Alpsa” prema Minhenu, Rimu i drugim gradovima, a vjerovatno će se desiti i planovi s “Air Serbiom”.
Avaz
– Također, poznato mi je da su u toku pregovori s LOT-om za liniju za Varšavu, a, uz čarter-letove i ove godine, Mostar bi mogao imati brojku od skoro 50.000 putnika, što je odlično ako se zna da ih je dvostruko manje bilo u prošloj godini – kazao nam je Šćurić.
Nove linije za Atinu, Solun i Varšavu
Na osnovu javnog poziva za subvencioniranje aviosaobraćaja na području KS, koji je 28. novembra 2023. godine raspisala Turistička zajednica KS s ciljem razvoja turizma, uspostavljanja novih destinacija i povećanja broja putnika te osnaživanja turističkog sektora, bit će realizirane nove direktne aviolinije prema Atini, Solunu te ponovno uspostavljanje letova prema Varšavi.
Komisija za stručnu ocjenu je, nakon razmatranja zaprimljenih prijava, zapisnikom utvrdila da je po javnom pozivu pristiglo pet pravovremenih prijava te je jednoglasno konstatirala da su četiri kompanije: “Polskie Linie Lotnicze LOT”, “Ryanair DAC”, “Aegean Airlines” i “TUI Airways” dostavile urednu dokumentaciju traženu javnim pozivom te će s njima zaključiti ugovore.