Pogledajte kako izgleda buduća mostarska poveznica s evropskom mrežom saobraćajnica
Južna obilaznica Mostara o kojoj se decenijama priča kao o strateškom projektu, koji će rasteretiti saobraćaj kroz najveći hercegovački grad i modernom saobraćajnicom povezati sa Koridorom 5C i evropskom mrežom saobraćajnica radi se punom parom.
Ovaj kapitalni projekt kreira potpuno novu sliku pejzaža iznad mostarskog naselja Rodič gdje dominira impozantni vijadukt “Marijanovića Draga” vješto uklesan u brdo kroz koje se probija jedan od najdužih tunela u BiH.
Prizore područja na kojem izazovni posao vješto savladavaju radnici građevinske kompanije Hering sa partnerima, donosimo u videozapisu koji je iz zraka snimio i na svom YouTube kanalu objavio Nermin Leto pod nazivnom “Let dronom od tunela Novi do budućeg tunela Privorac”.
Uskoro će početi i izgradnja pristupne ceste Varda – Rodoč, u dužini od 2.700 metara, vrijedna od 2.480.400,00 maraka s PDV-om što garantuje ugovor koji je 4. oktobra u Gradskoj vijećnici Mostara potpisan između Grada Mostara i građevinske kompanije Putovi d.o.o. Grude, prema kojem je najdalje do 4. novembra moraju započeti radovi.
Ugovor podrazumijeva radove na dionici postojeće ceste, izmjenu dijelova trase, proširenje i ispravljanje krivina, odvodnju, sanaciju i ostalo što čini jednu cjelinu.
Izgradnja Južne obilaznice Mostara koja se radi punom parom bi trebala bi se završiti naredne godine i povezati s autocestom na Koridoru 5C te Hercegovinu umrežiti sa evropskom mrežom puteva.
Ovaj infrastrukturni projekt o kojem se decenijama priča kao o velikom strateškom projektu, rasteretit će saobraćaj kroz najveći grad u Hercegovini.
Na ovoj dionici izgrađen je vijadukt “Marijanovića Draga” dug 200 metara i s visinom stubova preko 30 metara slovi za najzahtjevniji objekat u izazovnom svladavanju Kobilovače, uz probijanja brda za izgradnju najvećeg tunela Novi u BiH, vrijednog 25 milona KM.
Tunel Novi, dug 900 metara od ljeta prošle godine probijaju širokobriješka kompanija Hering i kompanija Azvirt iz Azerbejdžana, dok nadzor provodi domaći konzorcij IGH i Integra iz Mostara i Divel iz Sarajeva. Izgradnja tunela financira se kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)., a radovi bi trebali biti završeni do kraja ljeta nerede godine.
Ova saobraćajnica će na južnom izlazu iz Mostara omogućiti povezivanje s autocestom na koridoru 5C i evropskom mrežom puteva, što će biti od velikog značaja, ne samo za Mostar nego i cijelu BiH, ali i regiju.