BiHDruštvo

Stručnjaci iz BiH odgovaraju: Kako zaustaviti nasilje među djecom?

Bliži se nova školska godina, a time i novo poglavlje za djecu koja kreću u prvi razred osnovne škole. Kako bi što lakše prihvatili polazak, koji podrazumijeva i početak osamostaljivanja, vrlo bitnu ulogu igra otvorena komunikacija roditelja s djecom.

Djetetu je potrebno pružiti podršku i ohrabrenje u svakodnevnim aktivnostima kako bi se osjećalo sigurno i imalo dovoljno samopouzdanja.

Socijalna sredina

Psihologinja Armina Čerkić istakla je koliko je bitan razgovor u odgoju, naročito kada se djeca trebaju uklopiti u socijalnu sredinu, gdje nerijetko nailaze i na agresivne oblike ponašanja.

– Važno je objasniti djeci da su svi ljudi jedinstveni i da različitost treba poštovati i cijeniti. Roditelji trebaju biti uzori svojim stavovima i ponašanjem, jer djeca često uče posmatrajući roditelje.

Odgoj, također, ima značajnu ulogu u razvoju djeteta i može biti faktor u oblikovanju nasilnog ponašanja. Ako je dijete izloženo nasilju ili agresivnom ponašanju u kući, postoji veća šansa da će i samo razviti takve obrasce ponašanja – kazala je Čerkić.

Neprimjereno ponašanje kod djece može dovesti do brojnih emocionalnih posljedica, socijalne izolacije i problema u odnosima s vršnjacima, kazala je za “Avaz” psihologinja Mirela Fazlić.

– Ako roditelj primijeti neprimjereno ponašanje kod djeteta koje nije mogao riješiti, traženje stručne pomoći, poput konsultacija s psihologom ili pedagogom, može biti korisno. Stručnjaci mogu pružiti alate i strategije za rješavanje problema i prevenciju daljnjeg neprimjerenog ponašanja – rekla je Fazlić, dodajući da poticanjem empatije i rješavanjem konflikata roditelji mogu smanjiti sklonost prema nasilju kod djece.

Edukativni program

Osim što roditelja, i škole imaju važnu ulogu u rješavanju konflikata na način da kroz predmete obrađuju sve teme, od nasilja do neprimjerenih ponašanja, istakao je psiholog Samir Omerović iz Udruženja „Sinapsa“.

– Roditelji mogu naučiti dijete kako da upravlja emocijama, o disciplini, postavljanju granica, empatiji. Ako tako posmatramo, roditeljstvo i odgoj su važni faktori i mogu spriječiti mnogo neprimjerenih ponašanja u ovom pogledu.

A svakako se poticajno može djelovati i kroz različite predmete u školi – kazao je Omerović.

Kako kaže psihologinja Fazlić, nerijetko su u školama primjetni primjeri gdje djeca imaju predrasude o vršnjacima koji su lošijeg imovinskog stanja ili drugačije boje kože.

– Nasilje u školama je postalo svakodnevica, nažalost, a nadležni nemaju mehanizme u rješavanju vršnjačkog nasilja.

Škole bi trebale provoditi edukativne programe koji se fokusiraju na prevenciju nasilja, te pojačati djelovanje psihologa i pedagoga u radu s djecom, pogotovo ako se radi o problematičnoj djeci – dodala je Fazlić.

Praksa pokazuje da je uvijek korisno savjetovati se sa stručnjacima, psiholozima prije svega, čak i zbog nekih manjih problema i izazova u roditeljstvu čije rješenje može preduprijediti mnogo neprimjerenih ponašanja.

Slični članci

Back to top button