BiHCrna hronikaDruštvoKonjicPrivredaVijesti

Apel mašinovođa ŽFBiH: Ugrožena bezbjednost saobraćaja, vozimo u nehumanim uslovima

Linija od Sarajeva do Čapljine proglašena je jednom od najljepših pruga svijeta, kako je britanski „Guardian“ proglasio dionicu između Sarajeva i Mostara. To je iskustvo koje uvijek želite ponoviti, pisali su mediji nedavno.

Činjenica je da je zabilježen rast prevoza roba i putnika u Željeznicama FBiH, što je rezultiralo povećanjem prihoda u kompaniji koja u 2022. godini prevezla čak 360 hiljada putnika.

Međutim, ono što javnost malo ili nimalo ne zna, jeste činjenica da vozovi saobraćaju često u jako lošim uslovima, počevši od loših zimskih uslova, klizišta na putu, slabe vidljivosti, neispravnosti lokomotiva i niza drugih tehničkih problema s kojima se suočavaju mašinovođe na putu. Prepušteni sami sebi.

Glas mašinovođa ne čuje niko. A oni svakodnevno pišu izvještaje o nepravilnostima u toku rada.

Apeluju i obraćaju se nadležnim službama koje nemaju sluha za probleme s kojima se susreću svakodnevno na putu, a koji se ni pod kojim uslovima ne bi smjeli dešavati.

Preduga je lista njihovih zabilješki, komentara, prijava kvarova, u ovom tekstu spomenut će se jedan, a to je slaba ili nikakva signalizacija na putnim prelazima od stanice Jablanica do stanice Žitomislići gdje je umanjena bezbjednost saobraćaja, a samim tim stvara više troškove saobraćaja zaustavljanjem i ponovnim pokretanjem voza.

Napon u kontaktnom vodu je izuzetno slab cijelom dionicom pruge. Vrijeme povlačenja voza do dizanja na maksimalnu brzinu se znatno produžava i dovodi do stalnog kašnjenja voza.

Potrebno je naglasiti da je od Sarajeva prema Čapljini izvršen kompletan remont pruge, ne dirajući projekt pruge od prije rata, znači prilikom remonta nije došlo do povećanja brzina voza koje su bile od 90-ih godina. A te brzine su do 80 km/h, dodamo li tome i stalna kašnjenja vozova, onda je to ipak značajna karakteristika naših vozova.

Bitno je naglasiti da u ovo ljetno vrijeme mašinovođe rade u neljudskim uslovima, budući da na lokomotivama nema klima uređaja.

Vanjske temperature zraka mjerene su i do 40 stepeni, a u lokomotivskim upravljačnicama i 60.

U 21. vijeku, u savremenom, brzom vozu koji putnicima pruža izuzetan komfor i pogodnosti, po uzoru na najsavremenije evropske vozove, mašinovođe apeluju da se osposobe klima uređaji i sačuvaju zdravlje i životi radnika.

A to su samo neke “sitnice” u odnosu na neophodna značajnija ulaganja u Željeznice FBiH.

Slični članci

Back to top button