DruštvoKonjicKulturaVijestiZanimljivosti

KONJIC / Marijana i Refik Šećibović slave Bajram i Božiće: Imamo bogatstvo koje dijelimo

Iako ne prestaju pokušaji podjela na nacionalnoj i vjerskoj osnovi od onih koji od takvih razdora imaju političku i ličnu korist, različitost religija istinsko je bogatstvo Bosne i Hercegovine. Ova država i dalje je kuća u kojoj se proslavljaju svi praznici, a u njoj je mnogo domova u kojima se sa istom ljubavlju i poštovanjem obilježavaju i hrišćanski i muslimanski. Takvi domovi važni su stubovi ovog društva, a iz jednog, u studio “Novog dana” došli su supružnici Marijana i Refik Šećibović.

Marijana je hrišćanka, ima i katoličke i pravoslavne korjene, a Refik muslimanske i pravoslavne. To smatraju bogatstvom.

“Porodični praznici daju mogućnost da dobijate”

Ističu kako smatraju da “mješoviti brakovi” u BiH nisu ni danas rijetkost.

“Ključna je tolerancija, da vi razumijete drugog. ja uvijek postavim pitanje kako će ona biti za moj praznik, dali će biti sretna? Jer ako je ona sretna onda sam i ja. Isto tako i kada su njeni praznici. Suština je u otme da je želja i jednog i drugog da praznike obilježimo kako su naši preci obilježavali i da ništa ne gubimo. Porodični praznici daju mogućnost da dobijate, ne da gubite. Dolaze nam gosti i kada su hrišćanski praznici i kada je Bajram. To je dio nas i dijelimo na najljepši način. Slavimo sve zajedno i pripremamo sve zajednički”, rekao je Refik za N1.

Marijana je ispričala kako ljudi reaguju kada postavlja fotografije sa slavlja.

“Dođe do zabune, ‘ko je ova žena’. ‘Došla je iz Srbije, ona je automatski tamo neko’. Ljudi se u BiH prema mjestu iz kojeg dolaze i prepoznaju. Što uopšte ne mora da bude tako. Možete se sticajem okolnosti roditi negdje a da budete neko drugi. Mi smo površni ljudi. Gledamo on se zove tako, dolazi odatle i te je vjeroispovijesti i nacionalnosti. Što nije tako”, kazala je Marijana.

“Ljepota praznovanja u mješovitim brakovima”

Ko želi da radi na dijalogu, praznici su prava prilika, dodaje.

“Dijalog i sva ljepota naša praznovanja treba da počne iz priče mješovitih brakova u ovakvom vremenu”, kazala je.

Ističe kako odlično funkcionišu iako žive u zemlji u kojoj se “insistira na podjelama”.

“Ovdje je mnogo važnije da mi jedne druge u porodici pitamo kako se osjećaju”, rekao je Refik.

“Bili smo atipični i drugačiji”

Marijanina baka je, kaže, uvijek govorila da “moraju biti tihi” jer su “bili drugačiji od drugih”, “mješoviti” i “atipični”.

“Što je ona govorila tiho, mi smo bili sve buntovniji. Ulaskom u novu porodicu meni je to bilo nešto božanstveno. Najveći izazov mi je bio za Bajram napraviti baklavu. Onog trenutka kada sam naučila da je pravim, prvo sam rekla suprugu da odnese svojoj najstarijoj sestri i ocijeni. Kada je moja Alma rekla da je odlična, znala sam da sam uspješno položila ispit i da sam prava bosanska snaha”, kazala je Marijana.

Za pokrivene žene kaže da gaji veliko poštovanje i vjeruje da su to velike vjernice koje šire dobro i ljubav.

“Mnogo mi smeta kada čujem da se iz vjerskih zajednica priča o dijalogu jer kod mene se podrazumijeva da sve vjerske zajednice imaju zajedničku nit, a to je ljubav. Ako mi živimo ljubav, onda nema mjesta da se govori o dijalogu ili suživotu. Suživot je trpljenje i smeta mi ta riječ. To je podgrevanje nacionalizma, fašističkog nacionalizma”, kazala je.

“Duže smo živjeli zajedno nego što smo se dijelili”

Refik ističe kako “naši političari prave vještačku granicu”.

“Ako pogledate danas Srpkinje koje žive u BiH, više liče na muslimanke u BiH nego na Srpkinje u Srbiji. Način ishrane, ponašanja – vidjet ćete da ćete naći vrlo brzo njihov zajednički lokalni milje. Postoje istraživanja iz početka 20. vijeka koja govore o mozaičnosti blakanskog prostora gdje ćete vidjeti da je taj lokalni milje bio sasvim drugačiji. Problem je što smo mi podjelu stvorili kao ideologiju, a naša istorija čitava – duže smo živjeli zajedno nego što smo se dijelili. Opet ćemo se vratiti u te okvire. Muzika koju slušamo – imamo mnogo zajedničkog i mi i Srbija i Hrvatska i Slovenija. Kada pogledate šta koristimo od proizvoda, vidjet ćete da vrednujemo ono što je prije vrednovano kada smo svi zajedno živjeli. Porodica ima tu snagu da ako se dobro postavi i nema uticaja sa strane, gdje žele da nas podijele, onda imate jaku porodicu i sasvim je normalno da imte mješovite brakove”, kazao je Refik.

Govoreći o izjavama kako se nisu mogli slaviti praznici za vrijeme bivše Jugoslavije, kazao je kako postoje istorijski dokazi da su se 1956. godine slavile školske slave, a da je on sa svojim ocem koji je bio vojno lice išao na Bajram kod nene, a kod bake i deke na Božić.

“Dajte da kažemo jednu istinu. Ove zemlje još nisu riješile taj problem koje su napravile u sukobima, ali je činjenica da su ljudi lokalno živjeli jako dobro. Sjećam se u Sarajevu 1960-ih su išli nsvi na ponoćku pa i moju koji su muslimani”, rekao je Refik.

O svojim korijenima i tradiciji

Marijana je govorila o svojim korijenima i očuvanju tradicije.

“Baka je došla iz Rusije gdje je generacijama postavljeno da drže sliku porodice Romanovih. Deda i baka su bili pravoslavci. Deda je oženio Poljakinju, baka se udala za Slovenca. Uvek je u kući postojalo nešto što se podrazumevalo i nije trebalo da se govori. Na religiju se gledalo sa strahopoštovanjem. Nema sukobljenih stvari, religija je nešto što je u nama. Religija je ljubav i poštovanje i meni je vrlo bitna”, kazala je Marijana.

Slični članci

Back to top button