Javno poduzeće Autoceste Federacije BiH bilježe kontinuiran rast naplate cestarine iz godine u godinu i unatoč recesiji, iz ove kompanije tvrde da neće povećavati cijenu korištenja autoceste u narednom razdoblju.
“Javno poduzeće Autoceste FBiH d.o.o. Mostar mogu se pohvaliti da su vjerojatno i jedini upravitelj autoceste koji nije povećao cijenu korištenja autoceste, nego smo i dodatno snizili cijenu za korisnike 4. kategorije vozila u iznosu od 10 posto”, izjavio je izvršni direktor Sektora za upravljanje i održavanje JP Autoceste FBiH Mirko Rogić.
Naveo je primjer europskih upravitelja autocesta, kao što su Mađarska i Austrija, koje su znatno poskupili cijene cestarine, dok se, kako kaže, u Austriji cestarina automatski usklađuje s indeksom potrošačkih cijena te ne treba isključiti i daljnji porast cijena.
Iz Autocesta FBiH kažu da neće povećavati cijenu cestarine
“U cilju doprinosa dodatnom razvoju gospodarstva u BiH, Uprava JP Autocesta FBiH d.o.o. je čvrsto opredjeljenja da se cijena cestarine neće povećavati u narednom razdoblju”, istaknuo je Rogić.
U protekloj godini 49.558.986 maraka prihoda od naplate cestarine
JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar iz godine u godinu bilježe kontinuiran rast naplate cestarine te je tako to poduzeće u protekloj godini od naplate cestarine prihodovalo 49.558.986,68 maraka, s PDV-om, što je više za 10,84 posto u odnosu na 2021. godinu.
Učešće prihoda elektronske naplate cestarine u ukupnoj naplati cestarine u 2022. godini iznosilo je 39,41 posto, a u konstantnom rastu je i prihod od naplate cestarine korisnika ACC usluge.
“Svakodnevno bilježimo povećanje broja korisnika ACC TAG uređaja što je u najvećem broju rezultat izuzetno uspješnih akcijskih prodaja koje duži niz godina sprovodimo s kompanijom Mastercard Europe SA”, kazao je Rogić.
Sustav za naplatu cestarine u JP Autoceste FBiH d.o.o. Mostar funkcionira zadovoljavajuće, nemaju evidentiranih problema u samom radu, kao ni pritužbi od strane korisnika autoceste.
“Sama elektronska naplata cestarine je uspostavljena i radi u skladu s elektronskim naplatama cestarine u EU, te u potpunosti zadovoljava potrebe kako poduzeća tako i korisnika autoceste”, kazao je izvršni direktor za upravljanje i održavanje Autocesta FBiH.
Moguće uvezivanje elektronske naplate cestarine Autocesta FBiH i Autoputeva RS
Upitan o mogućoj zajedničkoj elektronskoj naplati cestarine između Autocesta Federacije BiH i Autoputeva Republike Srpske d.o.o. Banja Luka, Rogić je kazao kako se po tom pitanju održalo niz sastanaka te da se trenutno radi na izradi idejnih tehničkih prijedloga.
“Predstavnici JP Autocesta FBiH d.o.o. Mostar i JP Autoputevi RS d.o.o. Banja Luka održali su niz sastanaka u cilju usklađivanja i uvezivanja elektronske naplate cestarine. Uz podršku međunarodnih financijskih institucija, trenutno se radi na izradi idejnih tehničkih prijedloga koje ćemo u narednom razdoblju koje je pred nama prezentirati našim korisnicima i olakšati im kretanja unutar BiH korištenjem elektronske naplate cestarine”, istaknuo je Rogić.
Centar za održavanje i kontrolu prometa Bijača počinje raditi u punom kapacitetu
Sve formalne predradnje za uspostavljanje ovog centra su završene. Centar je tehnički opremljen i završena je natječajna procedura kojom su primljeni u radni odnos viši operateri za upravljanje i nadzor prometa.
S obzirom na to da se radi o vrlo specifičnoj vrsti posla, potrebno je kontinuirano učiti i usavršavati se u ovoj oblasti, međutim, kako ističe Rogić, inicijalna obuka uposlenika je već provedena te se očekuje već u tijeku ožujka da će centar početi s radom.
“Uspostavom ovoga centra, rasteretit će se kontrolni centar u Zenici čiji su kapaciteti već popunjeni. Kontrolni centar Zvirići projektiran je tako da zadovolji kapacitete postojećih, ali i budućih dionica na jugu Koridora Vc, tako da će se sve nove dionice koje su u izgradnji nadzirati i upravljati iz ovoga centra”, zaključio je izvršni direktor Sektora za upravljanje i održavanje JP Autoceste FBiH Mirko Rogić.
Klix.ba